September Polska

Czy słyszałeś o tym, że wrzesień jest światowym miesiącem walki z rakiem prostaty? Nie? A czy wiesz, że na raka prostaty umiera w Polsce codziennie 10 mężczyzn? Też nie? W takim razie najwyższa pora na to, abyś dowiedział się, czym jest Septembeard!

Czym jest Septembeard?

Septembeard to zlepek słów September (wrzesień) oraz beard (broda). Jest to męska akcja, która narodziła się w 2011 roku w Stanach Zjednoczonych. Jej celem jest zwiększanie świadomości nt. raka prostaty wśród mężczyzn.

Akcję zapoczątkował Art Wagner, który sam zachorował na raka prostaty, wygrał z nim, a następnie postanowił działać, aby pomóc innym mężczyznom, którzy borykają się z tą niezbyt przyjemną chorobą.

Septembeard nie jest jeszcze tak popularny jak np. Movember, który powstał 12 lat wcześniej. Jednak z każdym rokiem popularność akcji przybiera na sile. W ciągu ostatnich 5 lat wrześniowi brodacze zgromadzili ponad 900 tys. dolarów, które zostały przeznaczone na konta organizacji, zajmujących się leczeniem i profilaktyką męskich odmian nowotworów. Jednak to nadal kropla w morzu, ponieważ rak prostaty to groźny przeciwnik i walka z nim wymaga sporo wytrwałości.

Rak prostaty – kilka faktów

Rak prostaty jest drugim, po raku płuc, nowotworem zabijającym na świecie największą ilość mężczyzn.

Rocznie choruje na niego w Polsce ok. 10 tys. mężczyzn…a 4 tys. z nich umiera.

I co? Stanęło Ci przed oczami widmo szpitala, smutnych panów w szlafrokach i wyroku śmierci? Zupełnie niepotrzebnie.

Prawda jest taka, że wcześnie wykryty rak prostaty jest całkowicie wyleczalny. Trzeba tylko regularnie się badać.  A żeby regularnie się badać, trzeba wiedzieć, że należy to robić i nie jest to nic strasznego.

Dlatego tak ważne jest to, aby coraz więcej mężczyzn w Polsce pokazało, że jaja ma nie od parady i w geście protestu przeciwko rakowi, zapuściło we wrześniu swoje brody.

Co możesz zrobić, aby wesprzeć akcję?

Septembeard Polska

1. Po pierwsze – zapuść brodę!

To najbardziej widoczny i generujący najwięcej pytań przejaw Twojej męskiej solidarności. A pytania są ważne, bo wymagają odpowiedzi.

I właśnie wtedy, kiedy Twoja koleżanka z pracy lub kolega z siłowni zapyta Cię, z jakiej okazji zapuszczasz brodę – możesz odpowiedzieć mu, że bierzesz udział w akcji Septembeard.

Gwarantuję Ci, że nawet jeśli rozmowa skończy się na tym etapie i nie padną żadne pytania o szczegóły akcji, po powrocie do domu zostaną one zadane wujkowi Google. A o to właśnie chodzi!

2. Zorganizuj drużynę.

Jeśli nie bardzo uśmiecha Ci się zapuszczanie brody w pojedynkę – zorganizuj sobie dream team, który wesprze Cię w tym ambitnym projekcie. W końcu, co dwie brody to nie jedna, a im więcej, tym lepiej!

Pogadaj więc z kilkoma przyjaciółmi, kolegami z pracy albo znajomymi z Twojej drużyny i razem zapuście brody we wrześniu. Przy okazji możecie urządzić sobie zawody, czyja broda będzie najbardziej epicka pod koniec miesiąca albo który z Was wytrwa z nią najdłużej.

Chwalcie się swoimi zdjęciami w sieci i pamiętajcie, aby dołączać do nich tag #septembeard.

3. Sypnij groszem.

W zależności od tego, czy chcesz wesprzeć Septembeard bezpośrednio, czy zależy Ci na lokalnym działaniu przeciwko rakowi prostaty – możesz zrobić 2 rzeczy.

a). Złożyć darowiznę na oficjalnej stronie akcji: https://septembeard.org/

b) Zrobić zamówienie w sklepie: http://beardman.pl

2% zysków, ze wszystkich zamówień, które zostaną złożone w naszym sklepie we wrześniu,  przekażemy na  konto fundacji Rak & Roll, która od wielu lat walczy z rakiem wśród mężczyzn, i nie tylko.

4. Dokształć się.

To równie ważne, bo jak każdy prawdziwy facet powinieneś znać swoich wrogów i umieć się przed nimi obronić.

Sięgnij do poniższego linku: http://gadajbadaj.pl/ i dowiedz się, czym jest rak prostaty, dlaczego warto o nim gadać i w jaki sposób się badać. 

A kiedy będziesz już wszystko wiedział, nabierz do całej sprawy zdrowego dystansu i obejrzyj spot akcji Gadaj-Badaj, której hasłem przewodnim był slogan:  „Rozmawiasz z kumplami o dupach? Pogadaj o swojej.”

Septembeard, czyli brodato o męskiej d…
5 (100%) 3 votes

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić kolejnych wpisów.
Obiecuję zero spamu, zero reklam - same konkrety.